HemTjänster

VÅRA FÖREDRAG Del 1

Föds barn med Internet?

Tjänster

Upplägg

UPPLÄGG

Kostar det för mycket att skicka alla på kurs? Vilka kan inte åka till SETT, BETT i London eller gå på teachmeet? Var lugn. Vi kommer till dig med kunskapen. Det blir inga resekostnader. Transporten tar ingen tid alls. Du får sova i din egen säng på natten. Du kommer utvilad till jobbet nästa dag. Våra föredrag kan du lyssna på i dina egna lokaler. Du behöver bara ordna med lokalen och utrustning.

100% GARANTI

Vi garanterar att en majoritet av åhörarna blir nöjda. Annars får ni tillbaka pengarna utan några krussiduller.

UTRUSTNING

Ni står för lokal där det finns en Pc (ej Mac) med 2 USB-portar. Den har en fungerande anslutning till Internet och projektor. Mikrofon, helst headset.

DOKUMENTATION

Alla deltagare får tillgång till dokumentation, dvs kopior av alla bilder som visas.

PRIS:

Är du intresserad av våra föredrag, lämna en intresseanmälan här. Då får du mer detaljer och prisuppgifter. Generellt lämnar vi bra rabatt om man bokar flera föredrag samtidigt.

FINANSIERING

Är du intresserad av våra föredrag men har svårt att få ihop ekonomin? Berätta om hur du vill göra och vi kan ge dig förslag på finansiering.

REFERENSER:

Se alla nöjda kunder här.

UTVÄRDERINGAR:

Se vad deltagare har tyckt här.


SETT I PRESS:

Se vad radio, TV och tidningar rapporterar om våra föredrag här.

Innehåll

HUR KOMMER MAN VIDARE FRÅN 1:1

TILL NEXT LEVEL?

Har ni hållit på med IT ett tag, men de stora vinsterna uteblivit? Kanske har det också varit trögt att få med alla på tåget? Inte ens eleverna är sugna på IT i undervisningen? Har allt för mycket kommit att handla om teknik och att få det att fungera? I Falkenberg har man nu engagerat forskare att titta närmare på varför resultaten uteblir.

 

BrainS

DIGITAL KOMPETENS BARA FÖR ELEVERNA?

Många IKT-strategier handlar om EU´s nyckelkompetenser, digital-kompetens, 21´entury skills, entrepenöriellt lärande och SAMR-modellen. För de flesta blir det mest en fråga om PIM, appar, knappar och handhavande av olika utrustningar. Det är kanske dags att komma vidare och se lite mer konkreta resultat?

 

Vad står det i er IKT-strategi om att sparar pengar, utveckla nya arbetssätt och metoder? Finns det en strategi för hur man ska få med sig motsträviga lärare och elever i sin IT-satsning?
Många IKT-strategier innehåller mål om vad eleverna skall kunna. Däremot hittar man ingenting om vad lärarna, rektorn eller förvaltningen behöver kunna för att utveckla undervisningen.

 

ANVÄNDER IT PÅ FEL SÄTT
Flera färska undersökningar från bl.a. SkolverketSkolverket, och SkolinspektionenSkolinspektionen, visar att skolorna använder IT på fel sätt och att personalen saknar utbildning om hur man förebygger nätmobbing och utvecklar undervisningen med IT.

Är du intresserad av hur man löser många av skolans problem och utvecklar lärandet? Är det dags att gå vidare från PIM, iMovie, Evernote och Storybird?

På 1,5 tim kan ni spara mycket tid, pengar och snabbt komma på rätt spår.

PÅ 1,5 TIMME LÄR VI DIG HUR MAN FÅR UT MER RESULTAT AV SIN EN-TILL-EN SATSNING

 BrainS

FÖREDRAGET HANDLAR OM:

ÄNDRAT SYNSÄTT

FRÅN IT I UNDERVISNINGEN TILL UNDERVISNING MED IT

 

FRÅN TEKNIKSTYRD TILL BEHOVSSTYRD UTVECKLING

VAD VILL VI UPPNÅ? Lösa problem?, Nå högre resultat? Alla godkända?
HUR SKA VI KOMMA DIT?  Få mer pengar? Frigöra resurser? Arbeta på nytt sätt?

 

BEHOV AV STRUKTUR

POLICY OCH RIKTLINJER
LEDNING OCH STYRNING
ARBETSMETODER

 

MOTIV & INCENTIVES

HUR MOTIVERAR MAN LÄRARNA?
HUR MOTIVERAR MAN ELEVERNA?
 

ORGANISATION

SKALFÖRDELAR
NYA FUNKTIONER OCH STÖDFUNKTIONER
NYA ARBETSUPPGIFTER
NYA KARRIÄRVÄGAR

 

MÅLGRUPP: Skolledning, Lärare, alla kategorier.

FÖRKUNSKAPER: Datorvana, Erfarenhet/Förståelse av 1-1

RESULTAT: Du får konkreta och direkt användbara råd för att lyfta er 1-1 satsning till klart mätbara högre och resultat.

Bakgrund

Många känner säkert igen sig. Flera utvärderingar av 1-1 satsningar har bla visat att många lärare tycker det är något de har fått i knät och ett påhitt från komunledningen.
Mycket vanligt är att lärarna inte alls har fått någon utbildning, möjligen PIM3 och sedan förväntats komma på fiffiga användningsområden. Inte heller har lärarna erbjudits någon kompensation eller utsikter till framtida fördelar.
Det är då inte heller förvåndande att många inte kommit längre. Ofta har skolledningen saknat nödvändiga kunskaper om införande, förankringsprocesser och strategeri för genomförande.

tangentbordbla

Nyfikna, men frustrerade lärare har sökt lösningar på egen hand. Många har fått kontakt på nätet i olika grupper och låtit sig inspireras på teach-meets eller Ed-camps. Flera har blivit riktigt duktiga på att hantera appar och knappar på iPads. Allt fler skriver bloggar eller har wiki´s för klassen. Några mer avancerade kör lärplattformar, LMS, och olika molntjänster.
Nu tycker du att det är hög tid att det kommer ut lite mer påtagliga vinster med IT-användningen i skolan. Resultaten måste öka, arbetssätten måste förnyas och vi måste hitta nya effektiva sätt att arbeta på. 

Vill du uppnå verkliga skalfördelar och på allvar föra din skola till next level?

BOKA VÅRT FÖRDRAG HÄR.

Upplägg

UPPLÄGG

Kostar det för mycket att skicka alla på kurs? Vilka kan inte åka till SETT, BETT i London eller gå på teachmeet? Var lugn. Vi kommer till dig med kunskapen. Det blir inga resekostnader. Transporten tar ingen tid alls. Du får sova i din egen säng på natten. Du kommer utvilad till jobbet nästa dag. Våra föredrag kan du lyssna på i dina egna lokaler. Du behöver bara ordna med lokalen och utrustning.

100% GARANTI

Vi garanterar att en majoritet av åhörarna blir nöjda. Annars får ni tillbaka pengarna utan några krussiduller.

UTRUSTNING

Ni står för lokal där det finns en Pc (ej Mac) med 2 USB-portar. Den har en fungerande anslutning till Internet och projektor. Mikrofon, helst headset.

DOKUMENTATION

Alla deltagare får tillgång till dokumentation, dvs kopior av alla bilder som visas.

PRIS:

Är du intresserad av våra föredrag, lämna en intresseanmälan här. Då får du mer detaljer och prisuppgifter. Generellt lämnar vi bra rabatt om man bokar flera föredrag samtidigt.

FINANSIERING

Är du intresserad av våra föredrag men har svårt att få ihop ekonomin? Berätta om hur du vill göra och vi kan ge dig förslag på finansiering.

REFERENSER:

Se alla nöjda kunder här.

UTVÄRDERINGAR:

Se vad deltagare har tyckt här.


SETT I PRESS:

Se vad radio, TV och tidningar rapporterar om våra föredrag här.

Innehåll

FÖREBYGGA ONLINE

PÅ 1,5 TIMME LÄR VI UT HUR MAN KAN JOBBA FÖREBYGGANDE ONLINE

 

dvskarsvalt

FÖREDRAGET HANDLAR OM:

VAD GÖR UNGA PÅ NÄTET?

 

UTMANINGAR:

SJÄLVSKADEBETEENDE
SEXULL UTSATTHET/FÖRÖVARE
SJÄLVMORD
SKOLBRÄNDER
SKOLSKJUTNINGAR
HUSHÅLLSNÄRA DROGER
ONLINESPEL

 

MOTIV / VARFÖR AGERA?

LAGSTIFTNINGSKRAV
KONKURRENS
TIDSENLIGT ARBETSSÄTT

 

FRAMGÅNGSSTRATEGIER

TILLGÄNGLIGHET X 3
ARBETSSÄTT OCH ORGANISERING
VEM SKA GÖRA VAD?
KONKRETA OCH HANDFASTA RÅD

Vårt föredrag: FÖREBYGGA ONLINE, är avsett för SKOLAN, SOCIALTJÄNSTEN, FOLKHÄLSAN, ELEVHÄLSAN BROTTSFÖREBYGGANDE RÅDET, FÄLT & FRITID, POLISEN, BUP och kanske andra som jobbar med förebyggande verksamhet för barn och unga.

 

RESULTAT: 

LivbVatteM

4 väsentliga saker:

1. Fånga upp problem innan de hinner eskalera.

2. Nå fram där unga befinner sig.

3. Sänker trösklarna för unga att söka hjälp.

4. Nya effektiva och tidsenliga arbetsmetoder.

 

Efter föredraget har kommunen, skolledning och lärare förutsättningar för att etablera en ökad närvaro på nätet, fånga upp problem, ge råd, stöd och direkt integrera arbetet mot nätmobbning och annan ungdomsproblematik i sitt förebyggande arbete.

 

Fler artiklar...

GTranslate

Swedish Chinese (Traditional) English French German Hindi Japanese Thai

NÄTRASTVAKTEN

DIN DIGITALA RÅDGIVARE

Första 15 min är gratis.
Därefter 500:- + moms/15 min.

KLICKA HÄR

Tekniska krav: Webbläsare..
Kamera, mikrofon och projektor gör det mycket bättre.
Betala med Swish eller kort via PayPal.
(Boka tid direkt i min kalender här.)
Go to top